WODA
STANDARDY JAKOŚCI WODY (PRZY WODOMIERZU GŁÓWNYM U ODBIORCY)
POZIOM
Zgodnie z warunkami Rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi oraz Dyrektywy Unii Europejskiej - poprzez zapewnienie stabilnej jakości wody w pełnym zakresie, ze szczególnym uwzględnieniem parametrów organoleptycznych (barwa, zapach, mętność, smak)
Odstępstwa od zakładanego poziomu
Zewnętrzna ingerencja w urządzenia wodociągowe skutkujące lokalnym przekroczeniem parametrów, np.: awarie, niekontrolowane wyłączenia w sieć wodociągową, bezprawne działanie osób trzecich, in.: mogą spowodować że zakładany poziom podstawowych parametrów mikrobiologicznych i fizyko-chemicznych może zostać nieutrzymany
CIŚNIENIE WODY (PRZY WODOMIERZU GŁÓWNYM U ODBIORCY)
Odstępstwa od zakładanego poziomu
Ponadprzeciętny rozbiór wody w okresie od 15 maja do 31 sierpnia - przy utrzymaniu się wysokich temperaturach powietrza i braku opadów deszczu - może skutkować obniżeniem ciśnienia wody na terenie obsługiwanym przez: SUW Małków, SUW Warta, SUW Cielce, SUW Ustków, SUW Włyń, SUW Grabinka, SUW Miedźno i SUW Jeziorsko
INFORMACJE O CIĄGŁOŚCI DOSTAWY WODY
POZIOM
Nieprzerwalna dostawa wody do systemu wodociągowego obsługiwanego przez ZWiK Warta
Odstępstwa od zakładanego poziomu
W przypadku wystąpienia zdarzeń nadzwyczajnych, powodujących ograniczenie w ciągłości dostaw wody, czas przywrócenia dostawy na określonym obszarze zależy od rodzaju i miejsca występowania
WYMAGANE STANDARDY NA WYPADEK WYSTĄPIENIA AWARII RUROCIĄGU / PRZYŁĄCZA
Czas pomiędzy wstrzymaniem wody a wznowieniem dostawy wody, w zależności od rozmiarów rur
POZIOM
Przyłącze wodociągowe: do 8 godzin (max do 12 godzin). Rurociągi rozdzielcze i magistralne: do 24 godzin (max do 2 dni). Naprawa przyłącza może zostać wykonana w innym terminie ustalonym indywidualnie z Odbiorcą wody. W przypadku konieczności uzyskania zgody na zajęcie terenu/wejście na teren nieruchomości ww. czasy mierzone są od momentu uzyskania powyższej zgody
Odstępstwa od zakładanego poziomu
W 95% zdarzeń awaryjnych (w sakli roku), prace zostaną wykonane w deklarowanym czasie, a dla pozostałych 5% zdarzeń awaryjnych (w skali roku), prace zostaną wykonane nie przekraczając podanych czasów maksymalnych
Zastępcze punkty poboru wody
POZIOM
W przypadku planowanej lub zaistniałej przerwy w dostawie wody przekraczającej 36 godzin przedsiębiorstwo ma obowiązek zapewnić zastępczypunkt poboru wody i poinformować o tym fakcie odbiorców w sposób zwyczajowo przyjęty wskazując jego lokalizację
KONTROLA FIZYCZNO-CHEMICZNA I BAKTERIOLOGICZNA JAKOŚCI WODY W SYSTEMIE WODOCIĄGOWYM
POZIOM
Zgodnie z przyjętym i ustalonym z Sanepidem harmonogramem monitoringu wewnętrznego jakości wody (badania zlecone akredytowanemu laboratorium i badania laboratorium zakładowego)
NAPRAWA AWARII NA RUROCIĄGACH I PRZYŁĄCZACH, DLA KTÓRYCH NIE ZACHODZI WSTRZYMYWANIE DOSTAW WODY DLA ODBIORCÓW
POZIOM
Czas naprawy wynosi do 7 dni roboczych
ŚCIEKI
STANDARDY JAKOŚCI ŚCIEKÓW
Oczyszczalnie ścieków: Miasto Warta, Wieś Jeziorsko
POZIOM
Standardy Unii Europejskiej, obowiązujące przepisy prawa polskiego, normy polskie
Osady, odpady stałe, zanieczyszczenia powietrza
POZIOM
Standardy Unii Europejskiej, obowiązujące przepisy prawa polskiego, normy polskie
WYMAGANE STANDARDY NA WYPADEK WYSTĄPIENIA AWARII WYKOPOWYCH, POWODUJĄCYCH ZAKŁÓCENIE W ODBIORZE
Czas pomiędzy zgłoszeniem awarii a zakończeniem prac naprawczych (do czasu przekazania do odbudowy nawierzchni)
POZIOM
Głębokość posadowienia kanału: do 2,0 m - do 24 godzin, od 2,0 do 4,0 m - do 48 godzin, powyżej 4,0 m - do 144 godzin
Odstępstwa od zakładanego poziomu
W 90% wszystkich prac zostaną one wykonane w deklarowanym czasie, a dla pozostałych 10% wszystkich prac, czas może ulec wydłużeniu o 48 godzin
WYMAGANE STANDARDY NA WYPADEK WYSTĄPIENIA ZATORÓW POWODUJĄCYCH ZAKŁÓCENIE W ODBIORZE ŚCIEKÓW I OGRANICZENIA ORAZ TRUDNOŚCI KOMUNIKACYJNE
Czas przystąpienia do usuwania zatorów wynosi
Odstępstwa od zakładanego poziomu
W 90% wszystkich prac zostaną one wykonane w deklarowanym czasie, a dla pozostałych 10% wszystkich prac, czas może ulec wydłużeniu o 8 godzin
OBSŁUGA KLIENTA
Okres rozliczeniowy
poziom
1, 2, i 6 miesięczny
Odpowiedź na reklamację niewykonania lub nienależytego wykonania usług lub wysokości naliczonych opłat
poziom
Do 14 dni od daty wpływu do Spółki
Instalacja wodomierza dla nowych przyłączy
poziom
Do 7 dni roboczych od kontaktu Spółki z klientem po odbiorze przyłącza
Naprawa / wymiana wodomierza w przypadku awarii
poziom
W ciągu 5 dni roboczych od zgłoszenia przez klienta
Odcięcie dostawy wody lub zamknięcie przyłącza kanalizacyjnego z powodu nie regulowania należności
poziom
Najpóźniej 7 dni po przekroczeniu terminu płatności wysyłane jest wezwanie pierwsze. Jeżeli płatność nie zostanie uregulowana po 2 tygodniach zostaje wysłane wezwanie 2. Po upłynięciu dwóch okresów obrachunkowych odbiorca otrzyma zawiadomienie o zamiarze przerwania dostawy wody. Termin odcięcia ustalany jest 20 dni po otrzymaniu zawiadomienia. O zamiarze odcięcia wody informuje się Burmistrza oraz Powiatowego Inspektora Sanitarnego
INFORMACJE O PRZERWACH W DOSTAWIE WODY LUB ODPROWADZANIE ŚCIEKÓW Z POWODÓW TECHNICZNYCH
Planowane działania
POZIOM
Poinformowanie z wyprzedzeniem co najmniej 72 godzinnym informującym o dniu i godzinie ich rozpoczęcia oraz planowanym ich okresie w sposób zwyczajowo przyjęty
Awaria
POZIOM
Niezwłoczne poinformowanie odbiorców, w sposób zwyczajowo przyjętych, o zaistniałych nieplanowanych przerwach lub ograniczeniach w dostawie wody, o ile szacowany czas ich trwania będzie przekraczał 6 godzin